امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۸۴۶تومان است.
کد خبر: ۱۳۷۳۷۷۵

قیمت دلار امروز در صرافی ملی ایران نسبت به روز گذشته تغییری نداشت. قیمت دلار نوسان دارد. سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه چه تاثیری بر قیمت دلار داشت؟ قیمت دلار به کانال ۲۸ هزار تومان نزدیک شد. آخرین قیمت دلار را در جدول زیر مشاهده کنید.

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس نرخ صرافی ملی ایران امروز (۳۱ تیر ۱۴۰۱) هر دلار آمریکا به مبلغ ۲۷ هزار و ۸۴۶ تومان و هر اسکناس یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۸۶۷تومان به فروش می‌رسد.

نام ارز قیمت (تومان)
دلارآمریکا 27.846
یورو 

28.867

پوند انگلیس 38.290
لیر ترکیه  1.900
یوان چین  4.785
دینار عراق  21
روبل روسیه 565

قیمت دلار و لیر در بازار آزاد

عصر ایران نوشت: بازار آزاد ارز در تهران در هفته جاری تقریباً ثابت بوده است به طوری که هم اکنون و مانند روزهای قبل، هر دلار آمریکا بین 31420 تا 31700 تومان (بسته به میزان و آبی و سفید بودن اسکناس) توسط دلالان خرید و فروش می شود.

در همین حال با توجه به کاهش قیمت یورو نسبت به دلار در چند روز اخیر، دارندگان این ارز اروپایی از ارائه آن به بازار اجتناب می کنند و یورو در حال حاضر کمیاب است و در صورت خرید و فروش در حدود 32300 تومان معامله می شود.

هر لیر ترکیه هم در حوالی 1870 تومان معامله می شود.

از استانبول ترکیه هم خبر می رسد که قیمت هر یک دلار آمریکا در صرافی های این شهر به حدود 17.68 لیر رسیده است.

پیش‌ بینی قیمت دلار

سفر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به خاورمیانه و ورود ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهور روسیه و ترکیه به تهران در چند روز اخیر، باعث نوسان در قیمت دلار شد. اکنون قیمت این ارز تقریبا در وضعیت ثبات قرار دارد و باید دید در روزهای آینده چه مسیری را طی می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر سفر بایدن به خاورمیانه باعث شد قیمت دلار در مسیری صعودی قرار بگیرد. چند روز بعد با ورود پوتین به تهران کمی این روند تعدیل شد.

روز گذشته ۳۰ تیر ۱۴۰۱ قیمت این ارز نوسان کمی را تجربه کرد. حالا باید دید با این شرایط دلار چه را در پیش می‌گیرد؟

علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: به‌طور کلی روند دلار در دو بخش خلاصه می‌شود؛ یک بخش سیاست‌های بازارساز و بخش دیگر متغیرهای بنیادی تعیین‌کننده قیمت دلار.

او ادامه داد: از منظر سیاست‌های بازارساز انتظار می‌رود در یک تا دو هفته آینده همچنان در سامانه نیما و متشکل ارزی عرضه وجود داشته باشد.

این کارشناس همچنین گفت: فشار عرضه‌های بازار در یک ماه آینده همچنان وجود دارد. ولی از شهریور به بعد که کسری بودجه تشدید می‌شود، متغیرهای بنیادی اثر بیشتری را نشان می‌دهند. از سوی دیگر اخبار سیاسی تا حدودی به سمت چالش بیشتر حرکت می‌کنند. در نتیجه افزایش قیمت بیشتری را شاهد هستیم.

اقتصادنیوز نوشته است: علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی دیشب در یک برنامه تلویزیونی حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه را ۴۰ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: علاوه بر بازگشایی نماد معاملاتی روبل و ریال در بازار متشکل ارزی، پیمان‌های پولی و بانکی مختلفی بین ایران و روسیه منعقد شده که برخی از آن‌ها شامل استفاده از پول‌های ملی در مبادلات تجاری، پرداخت‌های خرد بین شهروندان روسی و ایرانی و نحوه تبادلات مالی دو کشور است.

دبیر کل کانون صرافان کشور هم دیروز از کاهش هیجان خرید و فروش ارز خبر داد و گفت بازار آرامش را سپری می کند.

کامران سلطانی‌زاده پیش‌بینی کرده در روزهای آینده نیز این روند با ثبات تداوم داشته باشد و خبری از نوسانات بسیار شدید در بازار نخواهد بود.

قیمت دلار در صرافی ملی ایران چند؟ | جدول قیمت دلار

وی درباره علت تشکیل صف مقابل برخی از صرافی‌ها گفت: اگر تمام صرافی ها فروش داشته باشند و فعالتر شوند دیگر صفی مقابل صرافی ها نخواهیم داشت.

قیمت دلار در بازار متشکل امروز ۱۴۰۱/۰۴/۳۰

امروز در بازار متشکل قیمت دلار نسبت به روز گذشته کاهش یافت و با ریزش ۲۷ تومانی که تجربه کرد، ۲۷,۷۰۸ (بیست و هفت هزار و هفتصد و هشت) تومان نرخ گذاری شد.

به گزارش دنیای اقتصاد، قیمت دلار در بازار متشکل امروز کاهش را تجربه کرد.

قیمت دلار در بازار متشکل، امروز به ۲۷,۷۰۸ (بیست و هفت هزار و هفتصد و هشت) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۱ درصدی داشته است.

پیش بینی قیمت دلار امروز ۳۰ تیر

اقتصاد نیوز نوشت: بازار دلار که با سفر بایدن به خاورمیانه صعودی شده بود با سفر پوتین و اردوغان به تهران کمی آرام گرفت.

عده ای از بازیگران بازار ارز تهران معتقدند در صورتی که اسکناس آمریکایی کانال جدید را تصرف نکند این امر می تواند به طور موقت انتظارات افزایشی معامله گران را کنترل کند.

کارشناسان ارزی معتقدند با برطرف شدن تقاضا‌های بازار در معاملات توافقی از حجم معاملات بازار آزاد کاسته شده اس

پیام جدید آمریکا به قیمت دلار

اقتصاد نیوز : دسته ای از معامله گران معتقدند که احتمال رشد دلار وجود دارد اما برخی دیگر می گویند در شرایط فعلی با توجه به بی محلی نسبی دلار به اخبار سیاسی نباید انتظارات افزایشی و کاهشی معنادار را داشت.

برخی از معامله گران باور داشتند در واکنش به قراردادهای اقتصادی ایران و روسیه، دلار باید به سوی محدوده منفی حرکت کند. با این حال،‌ بازار نسبت به توسعه روابط با روسیه نیز واکنش خاصی نشان نداد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم گفت ایران این سیگنال را به ما و به بقیه‌ی جهان می‌فرستد که هیچ تمایلی به بازگشت دوجانبه به پایبندی به برجام ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها